Code oranje

2020-10-17

Beste ouders

Na de recente ontwikkelingen schakelt onze chiro over naar code oranje. Wat houdt code oranje nu precies in?

📌-12 jaar
Voor de groepen met -12-jarigen (Ribbel, Speelclub en Rakwi) werken we nog steeds met contactbubbels van maximum 50 personen.

📌+12 jaar
Voor onze oudste groepen (Tito, Keti en Aspi) is er een verschil tussen binnen- en buitenactiviteiten.
o Binnenactiviteiten: maximum 20 personen, mét mondmasker.
o Buitenactiviteiten: max. 50 personen per bubbel, geen mondmasker nodig.
Let op! +12 draagt nu ook binnen een mondmasker. We vragen dan ook met aandrang dat de oudste leden altijd een mondmasker op zak hebben.

📌Wie mag deelnemen?
o Iedereen mag deelnemen, behalve als je ziek bent of als je ziektesymptomen had in de drie dagen voor de activiteit. (Symptomen zijn hoesten, keelpijn, verstopte neus, koorts, diarree, moeilijk ademen.)
o Wie tot de risicogroep behoort mag deelnemen indien hij/zij toestemming heeft van de ouders, voogd of huisarts. Leden met een ziekte mogen ook deelnemen als hun ziekte onder controle is door medicatie.

📌Hygiëne
o De leden hun handen worden ontsmet bij aanvang van de chirozondag en we zorgen er tevens voor dat de leden hun handen kunnen wassen bij het vieruurtje.
o Per bubbel zal er ook elke week apart spelmateriaal voorzien worden. Indien dit niet mogelijk is, wordt het spelmateriaal grondig ontsmet alvorens het wordt doorgegeven.

Deze maatregelen houden ons echter niet tegen om er keer op keer een leuke zondagnamiddag van te maken op een veilige manier.

Vele groetjes
De leiding